田中 みゆき
TANAKA Miyuki

キュレーター、プロデューサー。「障害は世界を捉え直す視点」をテーマにカテゴリーにとらわれないプロジェクトを企画。表現の見方や捉え方を障害当事者や鑑賞者とともに再考する。現在進行中のプロジェクトに、展覧会ディレクターを務める「ルール?展」(21_21 DESIGN SIGHT、東京)、展覧会「語りの複数性」(東京都渋谷公園通りギャラリー、東京)、2020年-『視覚言語がつくる演劇のことば』(KAAT神奈川芸術劇場、神奈川)、2017年-『オーディオゲームセンター』など。大阪万博日本館基本構想クリエイター。近年の仕事に2019年映画『ナイトクルージング』、2017-2019年『音で観るダンスのワークインプログレス』(KAAT神奈川芸術劇場、神奈川)、2017年『大いなる日常』展(ボーダレス・アートミュージアムNO-MA、滋賀)など。
https://miyukitanaka.net/

Curator and producer. TANAKA started working on projects that defy categorization under the theme of “disability as a perspective that redefines the world.” Through projects dealing with expressions that have yet to be valued, she rethinks the way we view and perceive expressions together with people with disabilities and viewers. Her ongoing projects include the exhibition “Rules?” (21_21 DESIGN SIGHT, Tokyo), the exhibition “The Plurality of Narratives” (Shibuya Koen-dori Gallery, Tokyo), “Theatrical Words Created by Visual Language” (KAAT Kanagawa Arts Theatre, Kanagawa) from 2020 and “Audio Game Center” from 2017. She is the creator of the basic concept for the Japanese Pavilion at the Osaka Expo. Recent work includes the film Night Cruising in 2019, Dance Work in Progress with Sound (KAAT Kanagawa Arts Theatre) from 2017 until 2019, and the exhibition “The Great Everyday” (Borderless Art Museum NO-MA, Shiga) in 2017.
https://miyukitanaka.net/