廣田緑×滞在アーティスト トーク
HIROTA Midori × Resident Artist Talk

デザイン:本庄浩剛
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今年度公募AIRゲスト審査員の廣田緑氏と滞在アーティスト4名が青森でのリサーチや作品についてお話します。

日時:2023年10月29日(日)14:30-16:30
場所:展示棟 ラウンジ
申込不要、参加無料
参加者:廣田緑、フィオン・ダフィー、入江早耶、ロウ・ペイシェン、西村涼

  • 廣田 緑
    HIROTA Midori

    アーティスト、文化人類学者。名古屋生まれ。愛知県立芸術大学美術学部卒業後、1994年から17年間、インドネシア(バリ、ジョグジャカルタ)を拠点に、アーティスト活動のかたわらオルタナティヴスペースを運営し、数々の展覧会を企画した。帰国後、名古屋大学大学院文学研究科(人類学専攻)においてインドネシア現代美術研究で文化人類学博士号を取得。現在は国際ファッション専門職大学で准教授を務める。主な個展に「交換プロジェクト’07~アジアの記憶~」(愛知県美術館、2009年)、主な著作に『協働と共生のネットワーク インドネシア現代美術の民族誌』(グラムブックス、2022年)、 『バリ島遊学記』(世界文化社、1997年)がある。

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  • フィオン・ダフィー
    Fionn DUFFY

    1991年グラスゴー(スコットランド)生まれ。2020年グラスゴー美術大学修了。倫理的、環境学的な関心を持ち、物質と身体の多孔質的な関係をオブジェクトや映像、文章を用い螺旋的な物語を生み出す。近年の主な活動に、2023年「I can see your bones but I don’t know how to read them」(Eden Cour、スコットランド)、2022年「This Meeting is Being Recorded」(Alchemy Film & Moving Image Festival 、スコットランド)、2021年「A Mineral Dance: Or How to Become Glass」(Lyth Arts CenterとNorth Lands Creativeの共同企画、スコットランド)などがある。

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  • 入江 早耶
    IRIE Saya

    1983年岡山県生まれ、広島拠点。2009年広島市立大学大学院芸術学研究科博士前期課程修了。印刷物のイメージを消しゴムで消し、得られたカスを再構築した立体物、およびイメージから派生したナラティブを用いて、物事に宿る魂や日常の潜在的事象との出会いを創造している。主な個展に、2021年「大悪祭」(広島芸術センター、広島)、2019年「純真遺跡〜愛のラビリンス〜」(兵庫県立美術館、兵庫)、2018年「Radierungen」(MICHEKO GALERIE、ドイツ)。主な受賞歴に2012年「第6回 shiseido art egg」shiseido art egg賞などがある。2019年ポーラ美術振興財団 在外研修員としてニューヨークで研修を行う。

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  • ロウ・ペイシェン
    LOW Pey Sien

    1991年マレーシア生まれ。写真や映像、グラフィックメディアを通して自分自身を表現をするヴィジュアル・パーソン。建築的背景は作品に大きな影響を与え、空間・場所・人々の関係を観察し、様々なものの見方や時間をかけて理解すること、それらを大局的に捉えることを楽しむ。またフリーランスのプロデューサー、キュレーターとしても活動している。近年の主な活動に、2023年「S.O.E 2023 “We Trade Everything” art festival」(タイ)、「A Tale of Two Hills」(マレーシア)、2022年「2022 Taiwan Dance Platform — Body Online: Screendance & Sound Exhibition」(台湾)、2020年「Di Situ: An Exhibition」(マレーシア)などがある。

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  • 西村 涼
    NISHIMURA Ryo

    1993年京都府生まれ。2016年京都精華大学芸術学部メディア造形学科版画コース卒業。2018年京都市立芸術大学大学院美術研究科絵画専攻版画修了。現在京都を拠点に活動。ドライポイントという銅版画技法を用いて自然物の流動性や壮大な時間の経過を”線”として刻み込む作品を発表している。近年の活動に、2023年 個展「柔らかな風景」(江之子島文化芸術創造センター、大阪)、2022年「Elements」(PETER AUGUSTUS、アメリカ)、グループ展に2023年「もののうつり」(京都芸術センター、京都)、「ON PAPER」(TAKU SOMETANI GALLERY、東京)、2022年「第3回PATinKyoto京都版画トリエンナーレ2022」(京都市京セラ美術館、京都)などがある。

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  • HIROTA Midori

    Artist, Anthropologist. Born in Nagoya, Aichi Prefecture. After graduating from the Faculty of Fine Arts, Aichi University of the Arts, Hirota was based in Indonesia (Bali and Yogyakarta) for 17 years from 1994. While there, she managed an alternative space and organized numerous exhibitions while being an artist. After returning to Japan, Hirota received her doctorate in Anthropology, in the study of Indonesian contemporary art, at Nagoya University’s Graduate School of Humanities(Anthropology Major). She is currently an associate professor at the Professional Institute of International Fashion (PIIF). Her major exhibitions include “Exchange Project ’07: Memories of Asia” (Aichi Prefectural Museum of Art, 2009). Her major publications include “A Network of Collaboration and Symbiosis: Ethnography of Indonesian Contemporary Art” (grambooks, 2022), and “Balito Yugakuki (Study Travel report in Bali)” (Sekaibunka Publishing, 1997).

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  • Fionn DUFFY

    Born in Glasgow, Scotland, 1991. MFA, Glasgow School of Art, 2020. Duffy uses objects, video and text to create spiralling narratives that explore the ethical and ecological concerns at stake when considering the porous relationship between bodies and material. Recent exhibitions and projects include “I can see your bones but I don’t know how to read them” (Eden Court, Scotland) in 2023, “This Meeting is Being Recorded” (Alchemy Film & Moving Image Festival, Scotland) in 2022, and ”A Mineral Dance: Or How to Become Glass” with Lyth Arts Center and North Lands Creative (Scotland) in 2021.

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  • IRIE Saya

    Born in Okayama Prefecture in 1983 and based in Hiroshima. Completed the first half of her Ph.D. program at Graduate School of Arts, Hiroshima City University. She creates three-dimensional objects by reconstructing eraser shavings after rubbing out images on printed matter, and provides encounters with spirits residing in things and latent phenomena in daily life through the use of narratives generated from images. Her major solo exhibitions include “Happy Akuma (Demon) Festival” (Hiroshima Art Center, Japan) in 2021, “Romance Tumulus” (Hyogo Prefectural Museum of Art, Japan) in 2019, “Radierungen” (Micheko Galerie, Germany) in 2018. The awards she has won include grants for overseas study by young artists sponsored by Pola Art Foundation (and she studied in New York) in 2019, and the 6th Shiseido Art Egg Award in 2012.

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  • LOW Pey Sien

    Born in Malaysia, 1991. Low is a visual person, who expresses herself through photography, film and graphic media. Her architectural background is a major influence, her works observe the relationship between space, place and people, she enjoys different perspectives and takes time to understand and put things together into a bigger picture. Besides that, she also freelances as a producer and curator. Recent activities include “S.O.E 2023 ‘We Trade Everything’ art festival” (Thailand), “A Tale of Two Hills” (Malaysia) in 2023, “2022 Taiwan Dance Platform — Body Online: Screendance & Sound Exhibition” (Taiwan) in 2022, and “Di Situ: An Exhibition” (Malaysia) in 2020.

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  • NISHIMURA Ryo

    Born in Kyoto Prefecture in 1993. Graduated from Printmaking Course, Department of Fine Arts, Kyoto Seika University in 2016. Completed his master’s degree in printmaking, Department of Painting, Graduate School of Arts, Kyoto City University of Arts in 2018. Currently based in Kyoto. In his works, he etches fluidity of natural things and magnificent passage of time in “lines” using the technique of copperplate engraving called drypoint. His recent activities include solo exhibition “Soft Landscape” (Enokojima Art, Culture and Creative Center, Japan) in 2023, “Elements” (Peter Augustus, U.S.) in 2022, and group exhibition “Trans-communicating” (New Mutation #5) (Kyoto Art Center, Japan) in 2023, “ON PAPER” (Taku Sometani Gallery, Japan) in 2023, “The 3rd PATinKyoto (Print Art Triennale in Kyoto) 2022″ (Kyoto City KYOCERA Museum of Art, Japan) in 2022.

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